

Offizielle Pressemitteilung, Bugfixes und neues Review 
Geschrieben am 14.11. 2007 - 11:09 von Otari
Wie wir gestern schon berichteten, wird es in Asien wohl keinen Charakter Wipe geben, da die FSS einen Weg gefunden haben den Patch aufzuspielen ohne die Chars zu löschen. Jetzt gibt es dazu eine offizielle Mitteilung
von IAHGames CEO Roland Ong und Bill Roper die sich selbstverständlich entschuldigen und über eine passende Entschädigung nachdenken, das Patchen soll bis zum 22. November abgeschlossen sein.
Weiterhin meldete sich ein Entwickler mit dem Nickname 'Etlich' im offiziellen Forum zu Wort, leider wissen weder wir noch die Kollegen von Hellgate Guru
wer sich hinter diesem Namen verbirgt. Auf jedenfall hat 'Etlich' eine Prioritätenliste
bezüglich der zubearbeitenden Bugs und neuen Features angefertigt und gepostet. Diese ist etwas konkreter als die letzte
:
[Prioritätenliste]
Even if its the wrong forum… This is a good list.
I’m working on prioritizing bugs and new features. Quick update on these…
1) Item trading…
Linked items is a high priority. Auction is a lot of work, so right now bugs and easier fixes are delaying this feature.
2) Landscape Variety
A very high priority for ongoing work. We understand everyone’s desire to shake up the settings. You won’t have to wait long.
3) Uniques
Fixed in testing here
4) We should have the ability to auto set the map to be on.
The map going away on death is a known bug that isn’t that high a priority, frankly, but the map should stay up/down while zoning. It works for me on my dev build. I’ll look into it.
5) Chat box
Many chat improvements coming shortly, and many more on the medium term list.
6) Inspecting others gear…
Again, not a high priority (sorry) but on the agenda
7) dropping items
Dropping items causes a lot of performance issues, so its worrisome. Why do you want to do this?
Make it easier for players who arent in parties to find each other!
Ideally we want to have a “warp to”-type button accessible from chat or buddy and guild lists. It would only work for players in a town. Its proving to be technically tricky, but we’re working on it.
9) A shared portion of the stash
Pretty high priority. In our first big content patch, I hope.
10) I’ve fallen through an environment object several times and it has placed me back at the beginning of the zone.
Off-hand I can’t remember where we are on this. I’ll track it down.
11) Run/sprint speed…
I actually like it the way it is, but I’ll bring it up to the team
Thanks!
Außerdem hat das Online Magazin The Escapist
sich endlich auch Hellgate zugewandt und ein zweiseitiges Review
verfasst. Der Redakteur hat das Spiel immerhin 30 Stunden gespielt und kritisiert auch die üblichen Dinge die wir schon hundertmal gelesen haben, weist aber auch darauf hin, dass:
"Hellgate still has the potential to become a worthy successor to Diablo."
- zur Pressemitteilung von IAHGames 
- zum Posting von Etlich
(im offiziellen Forum)
- zum Review bei The Escapist 
- The Escapist 
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